HARRI JOUTSI SAI KULTAISEN PILLIN

14.5.2005

Kymenlaakson kerhon puheenjohtaja Harri Joutsi pokkasi tänä vuonna Kultainen Pilli palkinnon eli koripalloerotuomarien jakamista palkinnoista arvokkaimman. Palkinto luovutettiin vuotuisessa gaala-illassa, joka järjestettiin tänä vuonna Kotkassa. Vuoden Pääsarjatuomari palkinnon saa palkintokaappiinsa tulevaksi vuodeksi Jukka Mustapää Helsingistä

Harri on ollut pitkän mukana koripalloerotuomaritoiminnassa. Hän on toiminut vuodesta 1989 erotuomarina miesten mestaruussarjassa omaten siten yli 400 ottelun kokemuksen maamme korkeimmalta sarjatasolta. Tämän rinnalla hän on olut aikanaan mukana perustamassa SKEL:oa sekä toiminut aktiivisesti Suomen Koripalloliiton kaakkoisella alueella erotuomarikouluttajana ja -nimeäjänä.

Paikallisten erotuomarikerhojen hallitukset olivat jälleen äänestäneet palkinnon saajan erittäin ansioituneiden ehdokkaiden joukosta. Joutsin valintaan vaikutti erityisesti hänen pitkä aktiivinen toimintansa oman alueensa kerhossa erilaisissa tehtävissä ja siten vaikutuksensa yhdellä maamme koripallohenkisimmistä alueista.

Jukka Mustapään valinnan takana olivat naisten mestaruussarjan ja miesten I divisioonan joukkueet, jotka näin palkitsivat Jukan suoritukset kauden aikana. Jukka on nuoresta iästään huolimatta yksi sarjan kokeneimpia erotuomareita ja hänen kunnianhimonsa ajaa häntä varmasti jatkossa yhä parempiin suorituksiin kentällä.

Koko SKEL:n hallitus kiittää Harria upeasta työstä suomalaisen koripalloilun eteen ja onnittelee Jukkaa menestyksestä päättyneellä kaudella. SKEL toivottaa onnea ja menestystä molemmille myös jatkossa.

Graphics by Pineworks