KULTAINEN PILLI PALKINTO JUKKA "KÖSSI" RAJA-AHOLLE

15.5.2004

Koripalloerotuomarien jakamista palkinnoista arvokkain, Kultainen Pilli, luovutettiin vuotuisessa gaala-illassa Naantalissa Jukka Raja-Aholle Tampereelta. Samassa tilaisuudessa jaettu Vuoden Pääsarjatuomari palkinto matkasi vuodeksi Vantaalle Karri Louevuon haltuun.

Jukka, joka paremmin Kössinä tunnetaan, on tehnyt pitkän rupeaman töitä koripalloerotuomaritoiminnan eteen ja ollut myös itse menestyksekäs pilli suussa toimien kaudet 1993-98 erotuomarina miesten SM-sarjassa. Kössi on myös aktiivisesti ollut mukana tukemassa SKEL:n toimintaa koko sen olemassa olon ajan. Lisäksi hän on aktiivisesti toiminut myös seurassa pystyen sillä tavalla viemään erotuomariutta lähemmäksi pelaajia.

Paikallisten erotuomarikerhojen hallitukset olivat tänä vuonna äänestäneet palkinnon saajan erittäin ansioituneiden ehdokkaiden joukosta. Raja-ahon palkinnon taustalla ovat muunmuassa pitkäaikainen toiminta Tampereen koripalloerotuomarikerhossa, jossa hän toimi vuodet 1999-2001 puheenjohtajana. Aktiivisen erotuomariuransa jälkeen Kössi on toiminut arvostettuna tarkkailijana ja erotuomarikouluttaja sekä alueellisesti että valtakunnallisesti.

Karri "Kyrre" Louevuon valinnan takana olivat naisten mestaruussarjan ja miesten I divisioonan joukkueet, jotka näin palkitsivat Kyrren suoritukset kauden aikana. Kyrre, joka Kössin tavoin on tuominnut myös miesten SM-sarjaa 90-luvun lopulla ennen kuin hän työkiireidensä takia joutui vähentämään koripalloon käyttämäänsä aikaa.

Koko SKEL:n hallitus kiittää Kössiä upeasta työstä suomalaisen koripalloilun eteen ja onnittelee Kyrreä menestyksestä päättyneellä kaudella. SKEL toivottaa onnea ja menestystä molemmille myös jatkossa.

Graphics by Pineworks